|
Търсачките печелят най-много от реклама (1-8-2001)
Платените рекламни места в търсачките са най-печеливши за момента, спрямо всички останали методи за онлай реклама. Това твърдят анализаторите от
Jupiter Media Metrix.
GoTo.com е имала 30-процентен прираст от края на миналата година и началото на тази от такъв вид реклама.
Какво предпочитат самите рекламодатели! Те гледат да рекламират в сайтове, които са печеливши и не изискват големи предварителни инвестиции. Търсачките отговарят при всички случаи на тези изисквания и имат огромна посещаемост.
В момента се сформират два различни източника на доходи. Компании като GoTo.com и LookSmart например призовават рекламодателите, които искат да разпространяват съобщенията си колкото се може по-нагоре в резултатите от търсенето. Те плащат въз основа на броя кликвания върху съобщението. Другата система ползва Yahoo, е да се предлага на рекламодателите да си платят за включването им в някой раздел или в редакцонните рубрики.
Според изследването на Jupiter Consumer, в 28% от случаите, когато потребителите искат да си купят нещо в интернет, те просто търсят продукта в някоя търсачка. Само 5 % ползват търсещите машини в аукционите, за да си търсят определен продукт.
Според анализаторите фактът, че все повече и повече търсещи машини се ориенитрат към платените услуги спрямо рекламодателите и потребителите среща негативни реакции. Това обаче не само че няма да се избегне, но и все повече и повече търсещи машини ще прибягват към опити да си осигурят големи доходи от реклами.
Както Portal.bg писа неотдавна, търсачките бяха обвинени, че нарушават правата на потребителите като разпространяват скрита реклама под формата на резултат от търсене по ключова дума.
Според експертите от Jupiter рекламирането в тях не би могло да създаде някакви етични проблеми, ако самите търсачки намерят начин да уведомят потребителите, че събират пари от реклами, както и по какъв точно начин го правят.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|