|
Гутемберг оцелява в Net (13-7-2001)
Интернет-аналитиците от Forrester Research www.forrester.com/Home/0,3257,1,FF.html
са стигнали до извода, че мрежата дава повече възможностти на печатните издания, но отнема аудиторията на телевизията.
Според изследването "Media Cannibalisation Begins", в съвременното интернет общество, най-комфорно се чувстват... традиционните печатни медии. Въпреки че преди години апологетите на технологиите предричаха тотален крах на Гутемберговите медии, те не само не се обезличиха, но и се развиват доста добре в Net-средата.
Аудиторията на телевизиите обаче в голямата си част се е преляла към мултимедийните ресурси на новото средство за комуникация.
Всички сериозни издания в Европа си и имат и онлайн вариант. У нас също е така. Вече дори и най-маргиналната периодика разполага с уеб адреси. Според аналитиците, хората свикват да търсят новини, коментари и репортажи в електронните вестници, изградени като портали. Агенциите пък често пъти пускат видеоматериали, с не по-лошо качество от тези по телевизията.
Вестниците все още си пазят твърда аудитория от близо 89 % от европейците, които продължават да си ги купуват от будките. 15 % от сериозните интернетаджии изцяло ползват електронните издания. Това не е много голям, нито нищожен процент като се има предвид бъдещето пред интернет медиите.
От Forrester препоръчвт на издателите да се възползват от този факт и да е стремят да разширят читателската си аудитория и печалбите си като използват модерната електронна реклама и възможностите на онлайн-търговията.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|