|
Google – или как печели търсачка (20-12-2001)
Най-известната и ефективна web-търсачка Google въвежда нова пазарна стратегия за привличане на повече печалби.
Компанията Google все повече се отдалечава от имиджа си на безплатна търсеща машина. Алтернативата е въвеждането на търговски каталози със стоки, подредени в различни категории.
След 3-месечна работа, от миналата седмица собствениците на търсачката пуснаха в мрежата бета-версията на catalogs.google.com/ .
Сайтът съдържа над 1 500 каталога с продуктите на стотици фирми. Поръчката става като се кликне върху снимката на продукта, която отпраща към сайта, откъдето той може да се купи. Заплащат фирмите-продавачи.
Стратегиите по пазарно оцеляване в стил Google
Google до момента успя да наложи имиджа си на добра и евтина търсачка, която не занимава масовите юзери с дребни такси, а търси доходите си от реклама при големите онлайн компании.
Рекламният пазар в края на 2000г. и началото на тази доста сериозно се сви. Повечето IT-компании още не са се отърсили от колапса. Затова и рекламата засега не е най-добрият подход за набиране на средства.
В отговор на обстоятелствата, Google първо разшири сферите на контента, който индексира като включи снимки и архиви от новинарски групи. Да не говорим за промените в интерфейса и изключително полезните Language Tools.
Новият маркетингов подход основно се базира на принципа за въвеждане на спонсори в базата данни на търсачката. Това гарантира две неща:
1. че търсачката ще получава пари;
2. тези, които искат техните сайтове да попадат в първите позиции на търсещите резултати, ще могат да си осигурят пирвилугията чрез определено заплащане.
Стратегията на платения листинг вече работи при търсещата система на Yahoo.
Google няма да продава позиции в базата си данни, а мястото на страницата в търсещия резултат. Връзките към спонсорите ще се разполагат в най-горния десен ъгъл на страницата с резултатите от търсенето, където по специален начин ще се отбелязва, че това са сайтовете на спонсорите.
Страницата на новата услуга за търсене по каталог, както и тази за изображения и новинарски групи, ще бъдат отделени от основната страница за стандартното търсене в web.
Другото перо за приходи ще са платени рейтингови изследвания за най-търсените стоки и услуги, както и за най-печелившите е-търговци. Анализите, както и до сега, ще отчитат и най-използваните ключови думи, плюс регулярни данни за ефективността на онлайн-каталога.
Компанията ще продава и имената и адресите на тези потребители, са се интересували по e-mail къде да намерят дадена стока или услуга в web.
Обект на търговия ще бъде и предоставянето на директни връзки към определени компании продаващи едно или друго нещо в Мрежата.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|