|
New.net започна регистрирането на уеб-адреси срещу 25 долара (22-6-2001)
New.net пусна в употреба 10 нови домейна. Фирмата
www.new.net/ се ползва със скандалната слава на бунтар в световното интернет-пространство след като открито се противопостави на "Международната организация по регистрирането на имена и адреси в интернет" - ICANN.
New.net се осмели да критикува модела, по който досега ставаше приемането на нови домейн имена.
Отцепникът New.net обвини наскоро ICANN, че не може да отговори адекватно на необходимостта от нови домейни във все по-набъбващото глобално село. След това въведе алтернативна систева от домейни и от началото на тази седмица започна да събира заявки за регистриране на страници с адреси завършващи на: .arts, .school, .church, .love, .golf, .auction, .agent, .llp, .llc и .scifi. Таксата е 25 долара.
Естествено, това ще стане без съгласието на ICANN. Затова и се очакват бурни конфликти. Опитът на New.net да се вклини в този изключително примамлив бизнес, запазена територия за ICANN, не бе приет с възторг от организацията. Те се заканиха да потърсят отговорност и обясниха, че няма да признават адресите, регистрирани от New.net. Предупредиха бъдещите клиенти на фирмата, че парите им могат да отидат на вятъра.
"ICANN може да решава технологични въпроси свързани с мрежата, но домейните са икономически и политически проблеми, които оганизацията не е достатъчно компетентна да реши", е заявил в отговор мениджърът от New.net Стив Кадима.
Междувременно компанията Network Solutions www.NetworkSolutions.com - един от водещите щатски регистратори на интернет адреси попликува "Топ 10" на най-търсените адреси в новите зони .biz и .info.
Те бяха приети от ICANN миналата зима. Както твърдят от Network Solutions, на най-голям успех се радват адресите, съставени от прости съществителни, лесни за запомняне и изписване.
Пример за това е бумът от заявки за регистриране на адреса show.biz. В същото време show.info не предизвикал чак такъв интерес. Най-голям е напливът за регистриране на страници в зоните .biz, и .info в комбинация с думите "sex" и "travel". Причината за развихрилата се конкурениця е в това, че домейнът в голяма степен определя успешния бизнес, особено при компании с търговска дейност.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|