|
Интернет-потребителите плащат за музика, игри и експресни новини (26-3-2001)
Поради съкратените доходи от реклама по-голямата част от компаниите, собственици на интернет-медии се опитват да въведат такси за ползването на публикациите си в мрежата, твърди Reuters.com.
Безплатните ресурси до сега се използваха за привличане на посетители към уеб сайтовете, с надеждата, че ще се реализират печалби от ефективна реклама. Нещо, което в последствие в голяма степен се опроверга.
Първите опити да се въведат платени услуги направиха сайтът за финансови новини TheStreet.com, страницата на USA Today и онлайн списанието, собственост на Мicrosoft - Slate. По-късно обаче се отказаха от тази практика и отново предлагат безплатен достъп до статиите си.
Сайтът Salon.com въведе услуга за платен достъп до ексклузивните си материали, в които естествено има и много рекламни банери.
В същата посока се ориентира и Britannica.com - онлайн подразделението на Encyclopaedia Britannica. Към платени услуги бяха принудени да се ориентират и провайдерите Juno и NetZero, които до сега предоставяха напълно безплатен достъп до интернет, срещу малко по-високи телефонни такси.
Според специалистите от Jupiter Media Metrix, хората са склонни да плащат в мрежата за нещо, което рядко се намира или има висока информативна стойност. Пример за реализиран успех в онлайн продажбата е сайтът Consumer Reports и уеб-страницата на Wall Street Journal, които "продават" горещите си новини и то доста успешно. Другото, за което се плаща са ценни музикални файлове, игри и архивна информация, която иначе изисква много търсене и систематизиране.
Въпреки консервативното отношение към платените услуги в Интернет и до момента има сайтове, които ги предлагат и все пак съществуват.
Те разбира се нямат милиони потребители. Не разчитат на големия трафик, а на това да задържат постоянна аудитория към своите ресурси.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|