|
Агресивна реклама или платена информация (27-9-2001)
Онлайн издатели като Salon.com и Microsoft MSNBC.com предприеха доста агресивна рекламна стратегия, за да гарантират приходите си от е-реклама.
Посетителите са принудени да гледат рекламния прозорец на спонсора в продължение на няколко секунди, преди да получат достъп до търсената страница.
В някои случаи, за да влезте в искания адрес, сте задължен да кликнете на точно определено място в рекламния прозорец.
“Тази година беше доста трудна за всички издания, които се издържат от реклами. Затова и ние се постарахме да модернизираме рекламните си съобщения”, е заявил в отговор редакторът Salon Managing Скот Розенберг, цитиран от Zdnet.com.
Заради спада на онлайн рекламния пазар всеки се стреми да направи рекламните си съобщения по-ефективни. Истината е обаче, че много малко хора се интересуват от рекламите, още по-малко са тези, които ги посещават и четат. Дори и да се стигне до там, рядко някой си купува нещо.
Според организацията The Interactive Advertising Bureau, разходите за електронна реклама за първата половина на тази година са спаднали със 7,8% - до 3,76 млрд. долара.
Някои интернет издания се опитват да се спасят от рецесията като въвеждат платен абонамент за информацията си или просто увеличават обема на рекламните прозорци.
През август www.MSNBC.com представи т.н. “рекламна технология от ново поколение” , която се състоеше от реклама на целия екран. Преди читателя да бъде допуснат до основния сайт, трябва да изгледа за 10 секунди рекламата.
www.Salon.com пък предприе друга стъпка. Въведе платения си сервиз Salon Premium, в който няма нито една реклама. Този метод се оказал по-ефективен. За една седмица са се събрали 11 хил. абоната, което означава, че хората все пак са склонни да дадат някой и друг долар, стига да се отърват от досадните реклами.
След като Salon са пуснали една страница реклама на телеоператора Sprint, са се сблъскали с “леко недоумение” от страна на потребителите. “Бихме искали да кажем на нашите клиенти, че вместо да ни пращат гневни писма, трябва да се замислят, че все пак това, което им предлагаме не е даром”, обяснява шефът на Salon , Патрик Хърли.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|