Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Интернет-бизнесът черпи опит от TV рекламата (27-11-2001)



Преследвайки все по-намаляващия интерес на онлайн-купувачите, интернет-издатели и рекламодатели тестваха нов метод за рекламиране, основан на познатите технологии на радио и телевизионната реклама.

Досегашното практика да се отброяват кликванията върху рекламинте банери на сайтовете се оказа непечеливша и за собствениците на сайтове и за тези, които предлагат стоки в интернет. Новата стратегия е резултат от кризата в онлайн-маркетинга, ниските печалби и фалитите през изтичащата година.

Стратегията на “сеансната реклама” дава възможност на рекламодателите да се обръщат към целевата си аудитория по всяко време, докато потенциалният клиент е в сайта, където тече рекламата.

Методът имитира телевизионните рекламни клипове. Посетителят вижда поредица от съгласувани помежду си обяви на един и същ рекламодател, който стартира “сеанса” си с приветствие от компанията и завършва с предложение към посетителя да посети фирмения уеб сайт за повече информация.

Идеята е рекламодателите динамично да представят своя продукт, използвайки различни формати - банери, бутони или интерактивни порзорци. Целият този набор от инструменти се съгласува и “разказва” за стоката. Една от първите сеансни реклами се появи в онлайн версията на The New York Times. Интернет-изданието на вестника доби имиджа на една от най-авангардните тестови зони за нови рекламни стратегии.

www.nyt.com отвори зелена улица пред сеансното рекламиране с презентацията на лекарствения препарат Nexium. Стратегията вече е включена в най-близките планове и на фирми като Porsche и доставчика на финансови услуги E*Trad. На такава реклама ще разчитат и сайта на The Boston Globe, собственост на New York Times Digital.

Специалистите твърдят, че сеансната реклама ще отпуши каналите за печалба в интернет. Самите интернет-издателите ще събират таксите си на принципа на телевизионните компании - определена цена за минута излъчване. Новият формат използва старото правило, че колкото повече се показва една реклама, толкова по-силно влияние оказва тя. И колкото по-информативна е – толкова повече ефект има от нея.

На сеансната реклама възлагат надежди и че ще измени съществуващия подход по ценообразуването. Очаква се да се приеме добре, защото използва вече отработени и познати категории от рекламирането в традиционните медии – обхват на аудиторията (reach) и продължителността на показванията (frequency).

Сеансната реклама кампания ще се продава разделена на едномесечни блокове и вероятно ще струва до 25 хил. долара за 75 хил. сеанса или 375 хил. показнаия, пресметнато според средното число страници, посещавани от един юзър.

Възможностите за многократтно повторение на рекламата и привличането на рекламодатели, които пердлагат масови стоки за потребление е една от надеждите на интернет-издателите.

Сеансният формат на рекламиране бе приет официално от “Асоциацията на онлайн-издателите” (OPA). Посрещна се одобрително и от другата ключова организация - Advertising Research Foundation.

Досегашната най-разпространена практика бе рекламодателите да заплащат за броя кликвания върху рекламните банери. Повечето от тези посещения обаче оставаха кухи. Хората четат каквото има зад банера, но в повечето случаи не купуват нищо.

Интернет-издателити и рекламодатели в един глас се заоплакваха от спад на доходите от онлайн-реклама. Този факт се отчита и от официалните данни на Interactive Advertising Bureau (IAB) .

За спасяване на положението се затърсиха нови форми на рекламиране, които да задържат за по-дълго време вниманието на потенциалния купувач върху рекламното съобщение и да не са спам. Премина се към по-големи по обем банери, но се реши, че те само загрозяват сайтовете и пречат на бързото им зареждане. Последваха т.н. “рекламни порзорци” и използването на анимация, аудио и видео ефекти в рекламните съобщения.

Въпреки, че последната крачка връща назад към опита на радиото и телевизията, докато не се появи ново решение или отчети за загуби, този тип рекламиране засега се смята за най-авангардното в интернет.


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com