Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Индия - офисът на световната информационна икономика (2-1-2002)

В момента в тази страна се заражда специфична класа на млади местни юпита, които работят във високотехнологичния сектор. Говорят перфектен английски с американски акцент и са струпани в нарастващите индийски мегаполиси.

На възраст между 18 и 26 години, те са гръбнакът на най-новия бизнес за Индия – предоставяне на интернет услуги за цял свят и преди всичко Америка. Става дума за телемаркетинг, поддръжка на бази данни, онлайн застраховане, трансфер на информация и всичко друго, за което е нужен телефон, компютри или Интернет. Най-добре в Индия са развити т.н. телефонни центрове.

Подобни центрове отдавна действат в Австралия, Нова Зеландия, Ирландия и Канада. Нарастващите печалби, уменията на населението, многото англоговорящи и способните IT-специалисти, правят от Индия по-подходящо място за този бизнес.

Щатската национална софтуерна организация е пресметнала, че печалбите от интернет-базираните услуги за Индия ще са около 16.94 млрд. долара (810 млрд. рупии) до 2008г. (За 2000г. сумата е възлизала на 829 млн. долара.)

В момента компании като HSBC, Standard Chartered Bank, American Express и British Airways вече имат обслужващи центрове в Индия.

Индийските IT – компании: Wipro, HCL Technologies, Mphasis BFL и частната телекомуникационна група Bharti Enterprises са от малкото, с дългосрочна стратегия за високотехнолочен бизнес в страната си.

За да работят с клиенти от цял свят, индийските компании, които предлагат услуги чрез Интернет и телефонна връзка, имат необходимост от повече умения, обучение и силна инфраструктура.

За това естествено се грижат големите западни компании, които така или иначе “експорват” бизнеса в “свещената земя на Ганг”.

Новите перспективи за работа водят със себе си неизбежната глобализация. В телекомуникационните центрове дори наемат индийци с неутрален акцент. Тече и образователен процес за служителите във важните звена от информационния поток, който преминава и се разпределя в Индия. Естествено, тези центрове са в големите градове като Ню Делхи, Бомбай или Бангалор.

Компаниите, фокусирани към обслужване на американски граждани, обучават служителите си в области като американска култура и лингвистика. Стига се до там, че да дават на индийците американски имена. Целта е клиентите отсреща да се чувстват “по-удобно”, говорейки с Джон Смит, а не с Раджахири Сурам например.




(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com