|
AVAYA CRM - новите приложения в комуникациите (2-4-2002)
В Европа си пробиват път модернизирани системи за дистанционна комуникация с клиенти. Става въпрос за т.н. CRM центрове (център за управление на връзките с клиентите), чрез които една бизнес корпоративна структура или държавна агенция може да бъде в постоянен контакт с клиентите си.
Този мехънизъм отдавна е разработен в САЩ, в сферата на бизнеса като предимно служи за разширяване функционалността на добре познатите цифрови телефонни централи с допълнителни приложения. Основното предимство е в икономическата изгода чрез спестяване на разходи.
Наскоро такъв център бе изграден от компанията AVAYA www.avaya.com/ в немската газова компания Рургаз АГ в Ессен. AVAYA е подразделение на известния оператор АТ&Т и на Lucent Technologies.
Немската енергийна компания има поделение за работа с клиенти "Енергиен сервизен център". След въвеждането на CRM-центъра се обслужват запитвания и поръчки, независимо от къде и как са пристигнали - по телефон, факс, електронна или обикновена поща.
Същественото е, че заявките се разпределят и отправят към най-подходящият агент - служител на фирмата, за обработка и отговор.
Подобен проект става наложителен след либерализацията на газопреносната система в Германия, когато нараства конкуренцията в този сектор. На пазара печелят фирми, които успяват бързо да привлекат повече клиенти чрез допълнителни услуги и чрез намаляване на разходите си.
CRM центърът на Рургаз започва да предоставя услугите си и на други регионални енергийни компании, като обслужва клиентите им за разплащания, справки, тарифиране, промяна в адрес, и т.н.
Системата, внедрена от AVAYA, приема обаждане от клиент, анализира естеството му, препраща го на най-подходящия и свободен в момента агент, като по същото време извежда на неговия персонален компютър подходяща информация - име, адрес, задължения по неплатени сметки и т.н.
Пести се време време. Директно се актуализира клиентската база данни. Клиентите са добре обслужвани и в същото време се пестят пари - с минимален брой агенти се обслужват максимален брой клиенти и то с балансиран бюджет за комуникационна техника и операторски такси.
CRM-решението е базирано върху комуникационен сървър на AVAYA Definity G3r с допълнителни подсистеми за компютърно телефонна интеграция (CTI) и автоматичен гласови диалог (IVR).
Освен с нормален телефонен разговор, клиент на CRM центъра може да се свърже с него и по електронна поща, като запитванията се обработват в електронен вид и се препращат по познатата процедура за отговор.
В момента ръководството на Рургаз обмисля разширение на CRM центъра с допълнителни приложения, като Web базирани решения и "chat" с клиентите в реално време.
Повече за услугата Customer Relationship Management има тук
techupdate.zdnet.com/techupdate/filters/specialreport/0,14622,6022160,00.html
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|