Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Скъпите PC-та отстъпиха пазарен дял на евтините ноутбуци (13-11-2002)

През последната година и половина пазарът на настолните PC-та е спаднал с 10 млн. долара. Както съобщава Димитър Филипов, продуктов мениджър в Хюлет Пакард – България, у нас настолни компютри от високо клас се продават до 800 долара. Това са машини, които бяха в ценовата категория между 1 200 и 1 600 долара и се предпочитаха от по-платежоспособни, предимно бизнес клиенти.

Според данните на IDC, пазарът на PC-тата е десет пъти по-голям от пазара на ноутбуците в международен мащаб. В нашата страна ниската покупателна способност на масовия потребител е наложила нова пазарна схема за настолни PC-та и ноутбуци. Категорията потребителите, които до преди година и половина са си купували скъпи настолни машини средно за по 1 200 долара, вече се ориентират към евтини преносими компютри. Дори и в тази сфера обаче се наблюдава липса на платежоспособни клиенти, които биха отделили повече от 1 200 долара за ноутбук от висок клас.

Като цяло намалява средната продажна цена на ноутбуците на фона на цените на писитата. Сравнително мощна настолна конфигурация в България не се продава за повече от 800 долара, твърдят търговците от Хюлет Пакард. Самите компютърни търговци не виждат изгода в изваждането на по-скъпи машини на българския щанд.

Този факт не е резултат само от икономическата обстнановка в страната. Налага го логиката на развитие на високите технологи. На пазара излизат все по-малки и по-мощни устройства, създадена с максимално ефективни и евтини технологии.

На пазара вече са няколко фамилии портативни органайзери, които все по-успешно заменят функциите на настолните писита и осигуряват дори още по-високо ниво на мобилност от лаптопите. Устройствата от семейството на портавинтие електронни органайзери (handheld-ове, PDA-та) се появиха на българския пазар през 1998г. Продажбата им обаче не бележи ръст. По данни на IDC, от стъпването им на българския пазар от тези устройства не са пласирани дори и 1 000 бройки. Първоначално хардуерните фирми позиционираха тези устройства за бизнес клиентите. Постепенно потенциалната им аудитория се измества към отделните професионални групи от сферите на образованието, медицината и застраховането.


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com