|
Такси за е-mail. Това все още звучи еретично (29-1-2002)
Електронната поща, предлагана от гиганти като Hotmail и Yahoo, още дълго време ще остане в зоната на безплатните интернет услуги. Това обаче не означава, че компаниите, които я поддържат, нямат намерение да печелят от нея.
Доста популярно стана напоследък въвеждането на допълнителни, платени услуги към основната безплатна пощенска доставка онлайн.
VIP-зоната е за тези, които могат да си позволят да плащат средно по 10 долара месечно в името на по-разширените опции, строго сегментирана или по-защитена информация.
Mail.com, която бе закупена от Net2Phone, предлага за общо 3-те си милиона потребители т.н. “превилигировани услуги”. Те получават POP3 достъп към мейла си от пощенски клиент като Outlook за 3.95 долара месечно и активират препращането на писма си срещу 2.95 на месец.
Миналия август USA.net просто оповести пред своите 7 млн. клиенти, че или плащат годишно по 50 долара, или се прощават с пощата си там.
Нарастването на платените услуги засега е само за популярни опции като препращане на поща до друг адрес или повече свободно място. Тези частични стъпки загатват, че големите компании не се решават да премахнат изцяло free-достъпа до пощенските акаунти. В същото време предивикателството е постепенно досегашни клиенти да бъдат превърнати в реални платци и то без да се стопи драстично броят им.
В момента средно 200 души месечно ползват платените си е-мейл акаунти в USA.net. Едно от нещата, което предпазваше обикновените юзъри от такси за поща беше онлайн рекламата. Приходите от нея значително спаднаха в последните две години и тя вече не покрива разходите по администрирането на големите пощенски сървъри. (Пресметнато е, че всеки безплатен акаунт струва средно по долар месечно.)
Стратегията на компаниите е първо да направят своята поща достатъчно функционална и сигурна, а после да започнат да печелят от ниски по стойност допълнителни услуги. Те са като бонус, който клиентът може да ъпдейтва, ако смята, че му трябва или може да си го позволи.
В това отношение Microsoft е пример за агресивна политика към допълнителните екстри и въвеждането на ограничения. Ако юзерът на Hotmail не си е проверявал пощата един месец, губи акаунта си.
Ако е заето повече от 2MB от пространството в кутията, пощата му е временно е неактивна, докато не си изтрие част от съобщенията. Hotmail предлага като допълнителен бонус да платите 19 долара годишно за MSN Extra Storage, с 10MB свободно пространство за поща и 27MB в MSN Communities sites. Предимството е, че акаунтът не изтича, ако не сте си проверявали пощата един месец.
Yahoo продължава да предлага ъпгрейдове за своята е-мейл услуга като иска 9.99 долара годишно за 10 MB пространство. Yahoo си има и т.н. business e-mail услуга, със добавка от свободно пространство и многобройни акаунти срещу 10 долара месечно, плюс 25 долара начална вноска.
Активиран е и достъпа до е-mail в Yahoo от мобилен телефон. Т.н. Yahoo by Phone струва 4.95 долара месечно. При представянето си за пръв път през 2000 г. Yahoo by Phone беше безплатна. Таксата се появи миналото лято.
Добрите новини са, че поне засега спам филтрите и сканирането за вируси в Yahoo и Hotmail са си безплатни.
Платените услуги са все още изключение, а не основен принцип. В далечно бъдеще обаче плащанията все повече ще излизат извън рамките на доброволните бонуси.
Другата популярна стратегия за компаниите е включването на е-мейл акаунт в общия набор от web-услуги. Целта е да се набере твърда аудитория от посетители, които по-късно да бъдат атакувани с банери или рекламни съобщения по е-mail-а. И тя обаче беше до време.
Слабите рекламни приходи направиха актуален подхода да се предлагат такси срещу по-голяма сигурност. Например Excite.com винаги е имала безплатен auto-reply и препращане на поща (за което в Mail.com се плаща). За сметка на това обаче можете да имате на разположение малко свободно пространство, да ви се губи поща или провайдерът да фалира. Милиони потребители на Excite@Home бяха принудени да променят адресите си след като фирмата изпадна в несъстоятелност и бе купена по-късно от AT&T.
Плащането на малка такса има смисъл, ако ви е омръзнало непрекъснато да си променате мейла, заради нова работа, ISP или поради системен тормоз със спам. По данни на NFO Research Group, всяка година 32 % от e-mail юзерите си сменят пощенските акаунти. Най-честите причини за това са точно изброените три.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|