|
Пари от софтуерни патенти? Само въпрос на далновидност и изпреварване на събитията (2-10-2003)
Още една неизвестна фирма предяви патентни претенции. Може би те няма да получат толкова широк обществен отзвук, както кампанията на SCO, но...кой знае.
Acacia Media Technologies, със седалище Нюпорт Бийч, Калифорния, се опитва да отвоюва правото си да получава лицензни такси от потоково видео излъчване.
Тази компания твърди, че притежава патентните права над общо пет ключови технологии за компресиране на дигитално видео изображение. Това означава лицензиране на технологиите за видео новинарските репортажи онлайн, спортни репортажи, порно клипове, филми по заявка чрез кабелни системи и дигитално кодирано излъчване през Wi-Fi и сателит (видеоконференциите в реално време). С други думи - целия дигитален броадкастинг.
Също по модела на SCO, Acacia не е разработила сама тези технологии. Придобива ги преди две години, купувайки технологичната компания Greenwich Information Technologies.
И още една позната сюжетна нишка - междувременно Acacia се трансформира в компания, занимаваща се основно с изнамиране на перспективни патенти за лицензиране. Превръща се в ловец на патенти.
Започва да изкупува правата над технологии от разни неориентирани компанийки-разработчици, които за момента не виждат как или не могат да управляват златната мина.
Калифорнийската компания води тази политика от седем години. Тогава придобива патента върху V-Chip, устройство използвано от телевизиите за блокиране на определен тип съдържание.
Големият удар е с патента над въпросната технология за видеокомпресия Digital Media Transfer (DMT). Защо? Едва ли има човек с полед върху развитието на технологиите и комуникациите, който смята, че няма хляб в т.н. streaming media, video-on-demand или в VPN видеоконференциите. Това са сектори, чието развитие тепърва предстои.
Какво мислят потенциалните засегнати...? Спайк Голдберг, шеф на "Homegrown Video", щатска компания, предлагаща т.н. контент за възрасти, обяснява, че няма намерение да плаща лиценз за технологията, на която се опират печалбите му. "Значи те се появяват просто така един ден и искат да ми вземат от хляба. Това ми прилича на шантаж!", обяснява Голдберг. "Homegrown Video" е вече обект на съдебна атака от Acacia.
Същият мистър Голдберг събира бранша и заедно организират обединение, наречено "Internet Media Protective Association" (IMPA). Първата му работа е да започне процес срещу Acacia. Според IMPA, натрапникът е нарочил тяхната бизнес ниша, за да създаде прецедент в практиката и после да се изправи срещу големите - Apple, Real Networks и Microsoft.
От Acacia отговарят, че не са нарочили никого, а напротив - изпратили са писма на всички, за които им е хрумнало, че ще могат да притиснат за лицензи ( спортни сайтове, кабелните оператори и т.н.). По думите на представител на Acacia, компанията има между 35 и 40 милиона долара по сметката си. Бюджет, заделен специално за водене на патентни дела.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|