|
Бизнесът с метатърсенето (3-1-2003)
Търсенето в web отдавна е обособен дял в е-бизнеса. Компаниите, които поддържат по-известните търсещи машини и т.н. метатърсачки, разработват специфични маркетингови схеми. Трите ключови елемента в тях са поддържане на висока посещаемост, ефективност на търсенето и печалби от реклама.
InfoSpace се смята за най-голямата и известна търсачка, обединяваща ресурсите на няколко подтърсачки. В мета-мрежата си InfoSpace включи и Excite и Webcrawler, закупувайки водещия дял акции през миналата година.
Като част от общата си политика за повишаване ефективността на търсенето InfoSpace прекъсна сделките си с Fast, Google и Inktomi за включване резултатите от техните сайтове и допълни листинга си с услуги на Overture, FindWhat, Ah-Ha и резултати на търсещи машини като LookSmart, About, Ask Jeeves, SearchHippo, Open Directory Project. Заедно разбира се със собствените си директории.
Друга важна стъпка бе да се проучи доколко потребителите се интересуват (и приемат) търговски и нетърговски резултати.
Търсачката си събира печалби от платени позиции на сайтове-рекламодатели и в същото време се стреми да не дразни потребителя и …бизнес регулаторите.
Елегантният изход за InfoSpace бе по-деликатно да се представят спонсорските връзки, така че да не изглеждат като реклама. По този начин метатърсачките от системата на InfoSpace едновременно успяват да набират доходи и да заобиколят изискванията на Федералната търговска комисия.
FTC в Щатите препоръча през юни миналата година на търсещите машини, ако предлагат приоритетен достъп до платени позиции, да ги представят по начин, който упоменава на потребителите, че става дума за рекламирани линкове.
(Както е известно, Федералната търговска комисия е авторитетен регулативен орган, който контролира дейността на всички щатски онлайн и офлайн компании. )
От InfoSpace са обяснили, че ще им е доста трудно да маркират платените линкове (както прави в специални карета Google например) и че се надяват “потребителят да е достатъчно умен”, за да е наясно, че първите позиции от търсещите резултатите са първи , защото са платени и се индексират по специален начин в базата данни на търсачката.
Освен това метатърсачката трудно би дефинирала платените позиции , които са част от структурата на партньорите и Overture и FindWhat.
Останалите от метасистемата на InfoSpace?
Dogpile
Dogpile е част от InfoSpace. Направена е като потребителски сайт със семпъл интерфейс. Резултатите се групират като се представя първо списъка с резултатите от търсенето с Overture и FindWhat като по този начин с откроява разликата при различните машини.
Dogpile предлага възможност да филтрирате търсенето по типове файлове: само за интернет страници; за изображения /от Ditto и Fast Image/; за аудио или MP3 от Astraweb, Fast Audio и MP3Board; за файлове от Fast FTP; за новини от Dogpile Newscrawler и Fast News или мултимедийни файлове от Fast.
Metacrawler
Metacrawler е за малко по-усложнено търсене. Представя резултатите, групирани по техните оригинални източници. Източникът и резултатът са ясно описани, така че можете да видите от коя търсачка точно идва. Можете допълнително да подредите резултатите по източник; да ограничите търсенето по тип файл. Metacrawler предлага допълнителни търсещи опции за селектиране на количеството припознавания по зададената ключова дума ("any," "all," или "phrase").
Можете също да зададете количеството резултатите, които желаете да се отбележат в списъка, както и максималното число от линкове, които всяка една търсачка да ви покаже.
Excite и Webcrawler
Когато InfoSpace закупи Excite и Webcrawler, идеята бе да се запази в максимална степен маркетинговия опит на Excite. До голяма степен това бе направено успешно. Excite запази “порталния” си облик, предлагайки връзки към новини , стокови борси и друг подобен контент.
Webcrawler пък запази своя опростен и изчистен интерфейс.
И Excite, и Webcrawler не предлагат customе - възможностите на Metacrawler.
Затова пък в Webcrawler няма реклама, с изключение на линковете, които се доставят от Overture, FindWhat и Ah-Ha. Няма банери, pop-up прозорци или друг тип реклама, което я прави предпочитана за част от аудиторията.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|