|
Българската преса онлайн намалява безплатните порции (7-4-2003)
Българската преса, която разполага с интернет сайтове бавно и полека въвежда отдавна работещата при големите световни издания схема на платения достъп до онлайн версиите си.
Отскоро и българският седмичник “Капитал“ вече предлага на онлайн читателите си трите потребителски пакета за платен абонамент, които вече ежедневникът "Дневник" въведе от началото на януари т.г. До 15-ти март тази година седмичникът предлагаше free достъп до статите във всички рубрики и архива си. Изданието смени дизайна си и четенето на новини онлайн вече изисква задължителен абонамент. Като бонус за абониралите се издателството предлага карти за интернет достъп и телефония Мобисърф/Мобивойс от Мобиком на различна стойност.
По модела на големите западни издания “Капитал” предоставя безплатно на читателите си само заглавие и кратка анотация на новината. Ежедневникът “Дневник” също вече функционира в абонаментната схема на своя по-възрастен побратим, но дава свободен достъп до по-голяма част от новините си. "Това е така, защото стратегията на "Дневник" е по-различна от тази на "Капитал". "Дневник" е ежедневник и предлага новини и за него преценихме, че така ще бъде по-добре", обясни г-жа Гергана Митова, отговорен редактор за онлайн изданията на двата вестника. Според нея "Дневник" все още се утвърждава на пазара , както и самата идея за платени новини в България.
От 1-ви ноември 2002г. Дневник Online предлага пълното съдържание на вестника на абонатите си. Бонусът за абонатите е достъп до пълния архив на вестника с над 55 000 статии, търсене по рубрика, автор или ключова дума. Потребителите на платения абонамент ползват Справочник “Компании” – контактна информация за над 10 000 български фирми, както и финансови данни на компаниите от Българска фондова борса. За любителите на кастомизацията има опция “Моят Дневник” и възможност за оформане на личен оnline архив. Въпреки, че по-късно станаха част от платената схема на онлайн разпространение, публикациите на "Капитал" предизвиква по-голям интерес сред абонатите, като се има предвид броя им за периода от 15-ти март насам. Както обяснява Гергана Митова , това се дължи на факта, че вестникът все пак има 10-годишна история и е утвърден на пазара.
От седмица насам информационен банер на началната страница на segabg.com уведомява читателите на вестника, че от 1-ви май достъпът до онлайн изданието на в.”Сега” ще е платен. Първоначалните планове на ежедневника бяха да “зарадва” читателите си с новата схема още този април.
Онлайн изданието на в.”Сега” е може би най-интензивно посещавания вестникарски адрес в българсктото интернет пространство. Голяма част от хората, които четат и публикуват коментари в сайта на “Сега” са българи, живеещи в чужбина.
Ограничен достъп само за регистрирани читатели въведоха първи издателите на “Монитор”. Всички статии в "Зона 168" могат да се четат в Интернет след предварителна безплатна регистрация, която издателите обясняват с необходимостта от обратна връзка с читателите на вестника.
Финансовият ежедневник "ПАРИ" е единственият вестник, който предлага безплатен и неограничен достъп до всички статии и архива си от 1995г. насам. Вестникът публикува в Интернет и горещи финансови новини, които онлайн читателите могат да видят часове преди излизането на книжното издание по реповете.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|