Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Търсачка за е-стоки интегрира сайт с постинги на потребители (13-3-2003)

Търсачката за е-търговия DealTime ще интегрира в структурата си постингите от Epinions. Epinions е един от най-популярните сайтове за публикуване на потребитески коментари за стоки и услуги, и ревюта на определени продукти.

Epinions.com ще продължи да функционира като отделен сайт, но публикациите там ще бъдат включени в списъка с резултатите от специализираната търсачка за е-пазаруване DealTime. Epinions е нещо като електронна книга за мнения и препоръки на клиентите. Доста популярен и мощен интернет ресурс за реклама и съвети към купувачите; място, в което се изграждат потребителски нагласи и желание за покупката на дадена стока. Практиката на сайта е да акцентира върху ревюта на стоки и услуги, направени от обикновени потребители, а не от професионални продуктови мениджъри.

Сайтът има доста интересна схема на функциониране. Всеки може да се регистрира като автор на стокови ревюта. Любител на фотоапарати може да даде почти професионално становище за моделите, които излизат на пазара. Иска да го прави чрез Epinions и си прави регистрация. Сайтът дава “права” на останалите потребители да класифицират всеки член на Epinions в категориите "trust" или "block" .

Първата окачествява нечии писания като нещо, на което може да се има доверие. Втората поставя негативен знак върху определен член на коментаторското общество, който не се харесва на останалите. По този начин Epinions е решил демократичния проблем. Никой не е спрян от участие. Отделен въпрос е дали останалите ще му четат мненията.

Допълнително има и рейтингова система за оценка на ревютата. Т.н. “reviewer profile” показва какъв рейтинг са дали останалите. В DealTime и останалите shopping търсачки този механизъм не е добре отработен и по тази причина доста от потребителите, които уж пишат своята оценка за продукта са подставени търговци, които се саморекламират .

Често пъти нарочно публикуват негативни коментари срещу конкурентни стоки. След като DealTime интегрира коментарите от Epinions.com, те ще се появяват паралелно с търсещите резултати със стоки и услуги. Заедно с линка към сайта на производител, потребителите на търсачката ще могат да прочетат какво мислят хората за неговите стоки.


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com