|
Конкурентна кампания срещу PDF (19-9-2003)
Форматът на Adobe Systems стана повод за мощно активизиране на конкуренцията.
Autodesk, един от лидерите на пазара на професионален софтуер, започна масирана рекламна кампания за привличане на клиенти. Autodesk усилено рекламират собствения си формат Design Web Format (DWF) като по-добро решение за създаване и обмен на документи, отколкото Adobe-ския PDF.
Macromedia представи своя FlashPaper, нов компонент в гамата продукти за дизайн и анимация на компанията, предназначен специално за интегриране на документи в уеб страниците.
FlashPaper е предназначен за сектора web publishing. Приложението е за преобразуване на документация във Flash формат за по-добро представяне в уеб и принтиране от браузъра.
Autodesk са най-агресивните конкуренти на Adobe за момента. Те наблягат на непригодността на PDF-формата при обмена на техническа документация, каквато често използват инженерните професии.
Най-сериозната атака от Autodesk дойде след като Adobe специално подчертаха, че техните формати са напълно съвместими с AutoCAD, една от основинте програми на Autodesk. Този факт бе подчертан като едно от основните предимства на Acrobat Professional.
DWF-форматът на Autodesk бе създаден преди седем години.
Сега компанията лидер в чертожния софтуер отново напомня за него. Отделно, за да притиснат Adobe, предлагат за безплатен download приложението Autodesk Express Viewer, за разглеждане и основно редактиране на DWF файлове. На пазара се предлага и по-пълен вюър Volo View за 49 долара.
Освен конкурентите, PDF активизира и консултантите. Якоб Нилсен, независим консултат и известен автор по проблемите на използването на уеб форматите, публикува серии от анализи, в които твърди, че PDF е тежък формат, руши структурата на уеб страниците и няма добра разграниченост на функциите, когато става дума само за принтиране на документа и представянето му в web.
Засега не се коментира само стратегията на Adobe да вгради в PDF документите възможността за интергрирано използване на електронен подпис и обмен на файловете като е-документ.
Въпреки кампаниите на конкурентите е факт, че идеите на Adobe в доста отношения дърпат напред и останалите компании на пазара, които веднага след това пускат същите нововъведения в аналогичните си приложения. Добър пример бе поведението на Microsoft и Corel след поредния ключов ъпдейт на Adobe Acrobat.
- Електронизиране на текстовите формати;
- Adobe подготвя е-вариант на Acrobat Reader;
- Повече интерактивност в софтуера на Adobe;
- Защита на е-подписите в PDF документите.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|