|
Do Not Call - големи резултати с малко пари (28-7-2003)
Двадесет милиона души са се регистрирали в сайта на щатската национална програма "Do Not Call". Тези хора са се регистрирали само за около месец след активирането на сайта в Интернет на 27 юни т.г.
Федералната търговска комисия откри общонационална кампания срещу телефонните компании, които тормозят американците с рекламни обаждания по телефона. Бяха направени и промени в законодателството.
Това е общонационалната акция, която с пълно основание може да кандидатства за получилата най-голямо обществено съдействие държавна кампания в USA.
Сайтът на националния регистратор "Do Not Call" за един месец е отчел пик на посещаемост и е бил в първата петица на най-често търсените адреси в търсачките, по данни на Nielsen//NetRatings.
От тези 20 милиона регистрирани, 85 % са се включили в списъка през Интернет. "National Do Not Call Registry" е попълнен с 28 милиона телефонни номера, на които телефонните компании не трябва да се обаждат (един потребител има право да посочи няколко телефонни номера).
Както обясняват говорителите на FTC, големият интерес се е очаквал от самото начало. Това, което не са очаквали чиновниците е хората да се включат в регистъра предимо чрез сайта. Анализаторите възприеха популярността на онлайн регистъра като знакова за силното присъствие на Интернет в бита на днешния средностатистически американец.
"Do Not Call" не е кампания срещу интернет спама, а срещу агресивния телемаркетинг. Практиката с този регистър е показала, че онлайн включването към някакъв списък е по-лесно за гражданите, особено за тези, които искат да регистрират няколко телефонни номера. За попълването и управлението на базите данни на FTC също е улеснение.
Кампанията може да се окаже и най-евтината национална акция, провеждана от официалните власти. FTC дава на JDG Communications малък бюджет за изработката на сайта и малко шум в медиите, предимно в сайтовете , чрез разпространението на рекламни банери, линкове и видео презентации в най-посещаваните уеб адреси на големите компании ( FeedRoom; Privacynotes; MSN's WindowsMedia.com; AOL's Government Guide). Срещу това получават подкрепата на огромен брой хора, недоволни от рекламите по телефона. На ход е може би подобна кампания срещу спама.
Както съобщава IDG.net, сенаторът Чарлз Шумър е оповестил резултатите от национално проучване, според което 74 % от американците искат да се направи същата регистрационна кампания и за спама. От FTC са коментирали пред онлайн изданието, че антиспам регистърът няма да се създаде и управлява толкова лесно, както този за телефонните спамъри.
-
Щатите предприемат мерки срещу агресивния телемаркетинг;
-
11 хил. USD глоба за телефонните спамъри.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|