|
Opera атакува пазара на мобилни телефони (5-3-2004)
Норвежката компания Opera Software, лансира на азиатския пазар първите два модела мобилни телефони със собствен бренд. Апаратите ZTE V91 от Kyocera и LU PS-900 от Lucent Technologies ще разполагат със специален бутон за бърз достъп до уеб, с логото на Opera и официално се лансират на пазара като Opera-базирани телефони. Вече са в продажба на пазара в Китай. Този месец Opera официално пусна свои акции на фондовата борса в Осло.
Според аналитиците, подобен ход е нов, както за производителите на софтуер, които заемаха по-скоро „задкулисна” позиция на пазара на мобилни телефони, така и за мобилните оператори. В първия случай, марката телефон отива на заден план, спрямо вградения софтуер за достъп до Интернет. От друга страна, специално в Китай, двата основни мобилни оператори China Mobile Communications и China Unicom ще имат възможност да променят парадигмата на конкуренцията помежду си. Надпреварата вече е базирана не само на ценова гъвкавост, но и на функционалност на мобилната комуникация. В тази страна вече има над 269 млн. абоната. Данните са до края на 2003г.
В известен смисъл, Opera следва бизнес модела на компания Access, която успя да продаде над 100 млн. лизенции на своя софтуер за мобилни устройства. В пакета на Access се включва цялостно програмно обезпечение (с браузъра NetFront) за клетъчни телефони, PDA, tv адаптери и други портативни интернет устройства.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|