Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Клиентите се оплакват от DELL (19-8-2005)

Удовлетвореността на клиентите на най-големия производител на компютри в света Dell е стигнала до най-ниското си ниво от 1998 г. насам. Потребителите се оплакват от дългото чакане при нужда от помощ, показва проучването на Мичиганския университет, наречено Индекс на задоволеността на американските клиенти /ACSI/.

Публикуваният в понеделник доклад показва, че Dell е зад Apple Computer, които заемат първо място. Рейтингът на удовлетвореност на клиентите на производителите на Mac е стигнал до 81, а този на Dell е спаднал от 79 на 74, спрямо 2004 г.

На драматичния спад на Dell може да се гледа като на знак, че компанията може да понесе загубата на продажби, заяви професорът по маркетинг и завеждащ университетския Национален изследователски център за качество Клейс Форнъл.

Междувременно сред интернет компаниите America Online се радва на най-голям ръст в потребителската удовлетвореност. Рейтингът на компанията се е покачил до 71 от 67 преди една година и 56 през 2000 г.

Компанията предлага нови безплатни услуги като преработен уеб сайт, например, които са част от стратегията за привличане на рекламодатели и потребители. Новото съдържание, каквото е видео по поискване и концертите Live 8, спомогна за покачването на задоволеността на клиентите на AOL, заяви изпълнителният директор на ForeSee Results и маркетингов изследовател в Ann Arbor Лари Фрийд.

За трета поредна година най-популярната онлайн търсачка Google е с резултат 82, което е най-високият рейтинг сред интернет компаниите.

Най-посещаваният сайт и втората по големина търсачка Yahoo скъсява преднината на Google, като доверието на клиентите й се е качило от 78 за 2004 г. до 80 за 2005 г., показва проучването.

Удовлетвореността на клиентите на Microsoft е останала непроменена от миналата година – рейтингът на търсачката на компанията MSN отново е 75.

За проучването на удовлетвореността на клиентите Мичиганският университет анкетира около 80 хил. души годишно, коментира Форнел.

Материалът е препечатан от в-к "Пари"


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com