|
Под въпрос ли е сигурността на Skype? (8-3-2006)
Aко има компания, която e успяла да приближи стабилно към потребителите пренасянето на глас по IP мрежа (VoIP), то това е SKYPE. Крайните потребители със сигурност остават доволни, но естественият стремеж на компанията за развитие и желанието й да навлезе на пазара на корпоративни услуги повдига някои нови проблеми.
Info-Tech Research Group фирма, специализирана в анализирането на информационните технологии, наскоро публикува съвет, в който предупреждава корпоративните потребители относно потенциалните заплахи, които съществуват при осъществяване на служебен разговор по мрежата с помощта на Skype. Въпреки че когато се използва Skype, разговорите, които се провеждат, са криптирани от край до край, за ИТ отделите се оказва трудно да следят как точно се провеждат те.
В сферите на индустрията, където се спазват регулационни мерки, Skype може да се окаже сериозна заплаха за корпоративната политика по сигурността и да стане причина не само за изтичане на ценна информация, но и за нарушаване на закона. Според Рос Армстронг, изследовател в Info-Tech, като цяло може да се каже, че дори и средно опитен хакер може да се възползва от пробиви в сигурността на Skype.
Официално компанията заявява, че те са взели съвсем насериозно проблемите със сигурността и работят на пълни обороти, за да ги разрешат и за да не допускат появата на нови в бъдеще.
Друг преглед на защитните и криптиращи методи, които използва Skype, пък напълно защитава избрания от компанията подход. Според Том Берсън от Anagram Laboratories, каквато и да е атака е почти невъзможно да се предприеме без задълбочени и сериозни познания най-малкото по криптография.
Проектантите, направили Skype, не са се притеснявали да използват криптирането широко и правилно, за да направят комуникацията чрез техните точка-до-точка технологии сигурна и надеждна. Кодирането се извършва чрез 256-битов AES алгоритъм, на който са се доверили и голям брой правителствени организации, счели го за достатъчно надежден.
Той дори твърди, че според него провеждането на разговор по Skype може би е по-сигурно, отколкото обаждане по обикновен телефон или размяна на електронни писма. Изтъква се и фактът, че на някои места Internet се оказва по-разпространен и благонадежден, отколкото конвенционалните телефонни услуги. Най-примамливата страна на Skype остават големите съкращения на разходите, които компаниите правят от телефония. И въпреки че сигурността може да не е достатъчно надеждна за компании, които трябва стриктно да бдят над информацията, малкият и средният бизнес могат да извлекат голяма полза от него.
Материалът е препечатан от PC Magazine
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|