Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Брокер на новите медийни звезди (27-9-2006)

От "BusinessWeek" 26 септември 2006 , 62 стр.

Беше май 2005 г. и MySpace бяха в беда въпреки удивителния си успех в сайтовете за социални връзки. Главният прокурор на Ню Йорк Елиът Спицър разследваше компанията им майка, Intermix Media Inc. Акциите се сриваха и се появиха и няколко потенциални купувача. Търсейки изход, разтревоженият управляващ борд се обърна към инвестиционния банкер от Санта Моника Майкъл Дж. Монтгомъри, който ги зарадва с неочаквана новина: News Corp. на Рупърт Мърдок е заинтересована да придобие компанията. "Ние казахме: Да не се шегуваш? News Corp. не искат да навлизат в онлайн сектора'" - спомня си Ричард М. Розенблат, който по това време бе главен изпълнителен директор на Intermix.

Шест седмици по-късно News Corp. се съгласиха да заплатят $580 млн. в брой за Intermix и изстреляха News Corp. в интернет стратосферата. Всичко това бе благословия за Montgomery & Co., малко известна инвестиционна фирма, която бързо се превърна в една от най-популярните брокерски къщи за новите медии. Оглавявана от бившия финансов директор на Walt Disney Майкъл Монтгомъри и по-големия му брат Джеймс, който е бивш консултант от отбранителната и технологичната индустрия, през последните две години компанията помогна при продажбата на новостартирали компании на гиганти като Sony, Viacom и Yahoo!.

"След опита им с MySpace те станаха тези, към които да се обърнеш" -казва Блеър Харисън, главен изпълнителен директор на iFilm Corp. Сайтът за изготвени от потребителите видео материали бе закупен от Viacom за $49 млн. скоро след сделката с News Corp= Харисън казва, че е наел Монтгомъри, след като чул за работата му с MySpace. (Фирмата, която получи $3 млн. от сделката за MySpace, в крайна сметка подели задачата с Thomas Weisel Partners от Сан Франциско.)

Както е нормално в интернет вселената, новото дете в класа засенчи традиционните отличници - медийните инвестиционни гиганти като Goldman Sachs и Allen & Co. Тези компании имат достатъчно работа, но Монтгомъри ги надиграва с предлаганата бързина. Това е рядкост в тромавия медиен свят, в който преговорите се проточват с месеци. Той уреди срещите с перспективните купувачи на iFilm за 36 часа, разказва Харисън. Сделката бе сключена само след три седмици.

Цялата статия на pressboard.info


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com