Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Конкуренцията грозна, цените напудрени (13-3-2007)

От "Банкеръ" 10 март 2007, 30 стр.

Ожесточена конкуренция, достъпност и подобряване на качеството на услугите. Това са три от характеристиките на българския телекомуникационен пазар, които днес малцина оспорват. Мнозинството от експертите, а и от обикновените потребители обаче са категорични, че конкуренцията у нас е твърде изкривена, а подобреното качество на услугите се изчерпва главно с лъскавите офиси на големите оператори. Колкото до цените - те продължават да са високи и вместо да спадат, както би трябвало да се очаква при инак либерализирания пазар, запазват нивата си, а някъде и се увеличават. Единственото изключение са мобилните оператори - тримата големи се борят за всеки клиент. Но и там темповете на поевтиняване са по-скоро символични, то засяга основно абонатите на предплатени услуги.

А достъпността, многобройните на вид и подобрени като качество услуги формират все по-солидни сметки - и сред големите клиенти на комуникационните мрежи, и сред обикновените битови потребители. Според анализатори на този пазар между

10 и 15 на сто от бюджета

на всяко българско домакинство отиват за плащане на телефона(фиксиран или мобилен), за кабелна телевизия и ИНТЕРНЕТ. Според председателя на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС) Пламен Вачков пък телекомуникационният сектор осигурява 12% от брутния национален продукт.

Този значителен дял отразява не само степента на технологично развитие на държавата, но и... високата цена, която всички плащаме за ползваните телекомуникации. Доказателство е поредният иск срещу БТК, който Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и ИНТЕРНЕТ услуги заведе в понеделник (5 март). Жалбата атакува абонаментната такса на националния телеком и претендира за обезщетение от 385 млн. лева. Повод за иска са новите тарифи на БТК, въведени от 1 март, с които месечният абонамент по стандартния план се увеличава с 1.50 лева. "Това увеличение е необосновано високо, съдът трябва да върне таксата на 6 лв. с ДДС, колкото е била преди приватизацията на компанията през 2004 г., а след това то да отпадне напълно", обясни председателят на сдружението Янаки Ганчев. По думите му

таксата е необосновано висока

и от продажбата на БТК до момента е увеличена близо три пъти. Сега абонатите на "Стандартен план" на БТК плащат всеки месец по 13.80 лв. с ДДС, напомни Ганчев и обясни, че сумата от 385 млн. лв. е изчислена, като увеличението от 2004 г. досега е умножено по броя на абонатите, които са около 2 милиона. Според асоциацията съотношението на приходите на БТК от такса и от изходящи разговори е 50 на 50, а по данни на телекома през 2006 г. то е било 42 на 58 процента. За миналата година приходите на компанията от такса са били 312 млн. лв., а от изходящ трафик - 427 млн. лева.

Цялата статия на Pressboard.info


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com