Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Европейска агенция иска да популяризира рисковете от интернет обществата (1-11-2007)

Нарастващата популярност на интернет обществата повдига сериозни въпроси за сигурността и към тях трябва да се подхожда с образователни кампании и адекватно законодателство смята Европейската агенция за сигурност на мрежите и информацията (ENISA), предаде Евроактив.

Интернет обществата са сайтове, на които потребителите могат да публикуват лична информация, подобно на блоговете, но в същото време има повече възможности за интерактивност с другите потребители и филтри за това кой може да има достъп до определена информация.

Най-големите такива страници са MySpace и Facebook. MySpace беше закупен от медийния магнат Рупърт Мърдок преди два години за 580 милиона долара. По това време сайтът имаше около 90 милиона регистрирани потребители, а според последни данни тези цифри са се удвоили.

Европейската агенция публикува мнение за интернет обществата, в което ги оценява като "един от най-забележителните технологични феномени на 21 век и добро средство за комуникация между съмишленици". В същото време обаче, регулаторът очерта и 15 заплахи, свързани с употребата на такива сайтове.

Експертите от агенцията дадоха и примери със "събирането на цифрови профили" . Според тях е възможно трети страни да свалят и запазва профилите на потребителите в интернет обществата и да ги използват за свои нужди. Това крие рискове дори за кариерното развитие на някои хора, ако потенциален работодател отхвърли кандидат заради изнесената от тях информация в мрежите. Вече има регистрирани такива случаи.

Рискове има и за компаниите, чиито служители са част от интернет обществата, заради информацията, която те могат да публикуват в своите профили. В един сайт, например, има списък на сегашни и бивши служители на Barclays Bank, информация, която може да бъде използвана за социални атаки срещу кампанията.

Заплахите от спам, вируси, преследване и заплашване също са отчетени от Агенцията. ENISA препоръчва да се организират кампании за повишаване на информираността за тези рискове, особено сред по-наивните потребители. Агенцията смята, че тези кампании трябва да текат на самите сайтове на интернет обществата.

Според доклада на регулатора тези проблеми не са само на доставчиците и потребителите, а и на правителствата, които трябва да адаптират законодателството към предизвикателствата на интернет.

Тези сайтове "предоставят сценарии за различни казуси, които не са отразени в сегашното законодателство (особено в законите за защита на личните данни). Това значи, че тези въпроси трябва да бъдат изяснени. В доста случаи съществуващата правна рамка трябва да бъде променена или разширена", пише в доклада на ENISA.

Източник: www.evropa.dnevnik.bg


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com