|
Хюлет-Пакард напусна БАИТ (24-1-2007)
"Хюлет - Пакард България" е изпратила официално писмо до Българската асоциация за информационни технологии (БАИТ), с което я уведомява, че напуска организацията.
Това съобщи в сряда пред журналисти генералният мениджър на компанията Саша Безуханова. "БАИТ очевидно работи против репутацията ни, като си позволява да ни компрометира и да разколебава държавни институции", заяви Безуханова. Според нея поведението на асоциацията не е провокирано от "Хюлет - Пакард" и е знак, че БАИТ обслужва частни корпоративни интереси. "Изглежда, това, че през последните пет години сме лидер на българския ИТ пазар и успяхме чрез инвестицията си тук да сложим България на картата за инвестиции на световната индустрия, притеснява кръгове, чиито изразител е БАИТ", заяви още Безуханова. Тя определи БАИТ като организация с ограничено представителство, в която през 2006 г. са платили членски внос едва 115 от общо 4600 ИТ компании, работещи на българския пазар.
"Хюлет - Пакард" напуска асоциацията близо месец след като се разбра, че компанията има проблем да получи обещаната от правителството държавна помощ за кол-центъра си в София. "Договорът беше сключен в последните дни на декември и едва след това ни поискаха документи. Чисто физически нямаше как те да бъдат събрани навреме", обясни Безуханова. Според нея за това вина има и БАИТ, която с действията си разколебавала правителството и подписването на договора се проточило. Тя се надява, че финансовата помощ не е загубена и макар че мениджмънтът на корпорацията бил разочарован, едва ли ще ревизира плановете си за България.
Безуханова обясни, че сумата, която "Хюлет - Пакард" би получила от държавата, е символична в сравнение с инвестицията й в България. С постановление кабинетът отпусна държавна подкрепа в размер на 2.4 млн. лева за обучение на служителите на три компании, които ще работят в нейния кол-център. При подписването на договора Безуханова заяви, че тази сума е само 40% от разходите й за квалификация. Тя не уточни колко е похарчила досега "Хюлет - Пакард" за обучение на кадрите си, но заяви, че става дума за милиони. В момента в центъра за обслужване на клиенти работят почти 500 души, а всяка седмица се назначават 20-30 нови служител
Цялата статия можете да прочетете в "Дневник".
Още по темата:
- декларация на БАИТ
- статия в Portal.bg по темата от м. декември 2006 г.
- статия в Portal.bg по темата от април 2006 г.
- Асоциацията на компютърните търговци проваля България (2005 г., статия)
- БАИТ няма морална позиция по сделката с Майкрософт - интервю с представителя на Apple Inc. за България (2002 г.)
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|