|
Електронните магазини ударени от закон (14-7-2007)
Фалит очаква българските интернет магазини, ако парламентът приеме поправките в Закона за защита на потребителите, предложени от правителството и одобрени от икономическата комисия вчера. Заплахата идва от предвидената забрана те да получават авансово плащане за стоки и услуги. "Навсякъде по света човек си поръчва примерно книга или часовник през интернет, плаща я по електронен път и след това я получава. Никой търговец не е наивен да очаква, че всеки клиент ще му плати дни след като е получил стоката", коментираха експерти от бранша.
И действащият закон у нас забранява плащането да става при заявката. Забраната обаче е само за 7-те дни след получаване на стоката. Логиката на законотворците е, че потребителят трябва да има седмица време да върне продукта, ако не му е доставено точно това, което е поръчал. Това означава примерно да доставим музикален албум на купувач, той да му се порадва без пари или дори да си го презапише, а на седмия ден да го върне, защото не му харесва, обясниха интернет търговците. Според тях дори тази процедура стъжнява бизнеса им, а сега се предлага и този 7-дневен срок да отпадне.
Поправките, обсъждани сега в парламента, съвсем ще блокират бизнеса. Ако те минат, поръчана през интернет карта за разговори с чужбина или за GSM ще се плаща едва след като клиентът я изговори. Същото важи и за електронен абонамент за вестник.
При получаването на стоки все пак ще е възможен т. нар. наложен платеж - когато потребителят получава продукта, доставен от куриер, уверява се, че това е точната поръчка, и я заплаща.
Цялата статия на Pressboard.info
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|