|
Google изненада Microsoft (15-9-2008)
Когато Google разкри новия си уеб браузър Chrome, веднага се заговори, че унищожителните войни между Netscape u Microsoft от края на 90-те се завръщат. Но Google има далеч по-големи амбиции. Целта, казват служителите на компанията, е не просто да се спечели дял от пазара, но да се промени изцяло браузването и начинът, по който използваме компютрите. Ако Chrome функционира според очакванията, той ще прехвърли много аспекти от ползването на компютрите от областта на десктопа (сферата на Microsoft) в областта на отдалечените центрове за данни. Сборното им название в бранша е "облак". Google е собственик на най-големите и ефективни центрове за данни на цялото земно кълбо, затова стратегията на компанията е да пренасочи голяма част от световните компютри към тях. "Google наистина вярва, че бъдещето на Мрежата е свързано с онлайн ползване на част от компютърните приложения", подчертава Дани Съливан, ръководител на Calafia Consulting, фирма за уеб-консултации.
В началото на тази битка Microsoft имаше огромна преднина. Техният Internet Explorer е абсолютен властник, притежаващ близо 3/4 от пазара на браузъри-те. Гигантът ще пусне наскоро и поредната нова версия IE8, която има множество нови характеристики, като няколко от тях ще разклатят бизнеса на Google. Едната дава възможност на потребителите да блокират информацията, помагаща на Google да им доставя специално подбрани реклами. Браузърът Chrome, от друга страна, е само един скелет. Предимството му, според инженерите на Google, е, че осигурява по-бърза и сигурна работа на приложенията, особено на онези, случващи се извън PC-то, тоест на облака. За разлика от свръхсекретните алгоритми при търсачката на Google, Chrome е софтуер с отворен код, който може да бъде свободно разучавай и дори модифициран.
Служителите на търсачката твърдят, че са разработили браузъра и за вътрешно ползване. Инженерите им постоянно работят с уеб-приложения като Gmail u YouTube, които пък не вървят добре на традиционните браузъри, понеже са направени за разглеждане на интернет страници. Затова преди две години Google започнали работа върху Chrome.
Предлагайки безплатно браузъра си, Google се надява хората да ползват по-голяма част от приложенията в Мрежата. Ако Chrome поведе тази тенденция, компанията няма да се нуждае от голяма част от пазара. Увеличаването на активността в нета, независимо дали потребителите ще го правят чрез Chrome, или други браузъри, означава за Google повече източници на данни, които ще се използват при рекламите, съобразени с търсенето. "Google смята, че колкото повече време прекарват хората в интернет и колкото повече неща правят там, толкова по-големи ще бъдат ползите за компанията", твърди Ник Кар, автор на книгата "Голямото превключване. Световните мрежи от кабели - от Едисон до Google".
СКРИТА МАГИЯ
Google се е насочила към браузърите изключително амбициозно. Тя пуска Chrome на 43 езика и в 122 страни. По-голяма част от магията е скрита в системата. Инженерите са разработили мултипроцесорна архитектура: браузърът работи едновременно с различни приложения на няколко различни таба или екрана. Ако една апликация блокира, останалите действат като по часовник. И друга интересна характеристика - едно и също поле се ползва за търсене и изписване на интернет адреса.
Източник: "BusinessWeek", 15 септември 2008, 53 стр.
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|