Автор: Даниела Стефанова
Представителите на осемте компании, които държат две трети от интернет пазара в България, подписаха в сряда договор с "Нилсен онлайн" за измерване на аудиторията на сайтовете си. Единна валута за изследване на българския интернет пазар въвеждат "Нет инфо.БГ", "Инвестор.БГ", "Икономедиа", "Мейл.БГ", "Медия груп", "Синера", "Дарик нюз" и "Санома Блясък".
Това е първото събитие от такъв мащаб за пазара в България, тъй като измерването ще включва информация за всичките близо 70 онлайн продукти, собственост на осемте медийни компании. Очаква се първите резултати, одитирани от "Нилсен", да бъдат публикувани в началото на март. Въвеждането на единна валута ще осигури прозрачност на българския интернет пазар, смятат компаниите. Изследването ще предоставя актуална и детайлна информация за всеки отделен сайт и компания. Трафикът на уебстраниците ще се мери според показатели като посетители, импресии, честота на посещения, прекарано време в тях и други.
Цялата новина можете да прочетете тук