|
"Епъл" оглави списъка на най-успешните компании в света (4-3-2009)
Технологичният гигант "Епъл" (Apple) зае първо място в класацията на 50-те най-успешни и авторитетни компании в света, съставяна от сп. "Форчън". Компанията заема първото място за втора поредна година.
На фона на силен спад на продажбите на пазара на персонални компютърни конфигурации "Епъл" успя да продаде през първото тримесечие на годината 22.7 млн. плеъра iPod, или с три процента повече от същия период на миналата година, както и 2.5 млн. компютъра Mac (с 9% повече от първото тримесечие на 2008 г.), както и 4.4 млн. смартфона iPhone. "С отчетените резултати не е чудно, че "Епъл" отново води списъка на компаниите, предизвикващи най-сериозно възхищение", посочва изданието.
"Епъл" (с борсов код AAPL) е публична компания, която се търгува на NASDAQ и на Лондонската фондова борса. Пазарната й капитализация към 2 март е $78.32 млрд., като през последната година се сви двойно заради срива на световните борси. През май 2007 г. влиза в S&P 100, където са включени стоте най-големи компании в САЩ. През първото тримесечие на годината отчете рекордна печалба от 1.61 млрд. долара по информация на АП. Компанията е калкулирала невиждани досега в историята си приходи от продажби и финансов резултат.
На втора позиция в класацията на "Форчън" се нарежда инвестиционният конгломерат "Бъркшир Хатауей", оглавяван от инвестиционния гуру Уорън Бъфет. В първата десетка на най-успешните дружества са още японският автомобилен концерн "Тойота", интернет търсачката "Гугъл", производителят на стоки за бита "Джонсън & Джонсън", следван от конкурента си "Проктър & Гембъл", американският концерн "Дженеръл електрик" и водещият производител на софтуер "Майкрософт".
Препечатано от в-к Дневник
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|