Търси: в
portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV


Намери новина:  
подробно търсене | Новините от последната седмица


   

Кризата силно променя облика на IT сектора (7-1-2009)

Рецесията наляга световната икономика с пълна сила. А IT секторът далеч не прави изключение въпреки многото позитивни прогнози и анализи от края на миналата година. И докато все още никой не се наема да каже какво точно ще се случи, то фактите говорят сами за мащабите, в които кризата ще удари технологичните компании. Първото доказателство идва в лицето на едно от най-големите IT събития - Consumer Electronis Show (CES), което започва на 8 януари. Считано за мястото, където потребителите могат да сверят часовниците си с най-новите тенденции, тази година интересът към него намалява и от двете страни на барикадата.

Мащаб През миналата година над 2700 компании участваха в шоуто на площ от 1.7 млн. квадратни фута, или около 29 футболни игрища. Тази година щандовете ще се съберат на далеч по-малко място. Самите компании също са доста по-предпазливи и пестеливи при площите към самото изложение. Ако допреди година един изложител изпращаше поне десетина свои служители, тази година броят им е съкратен до 2 души, коментират от Forrester Research. Посещаемостта на изложението също не е задоволителна. Предварителните прогнози гласят, че през 2009 г. посетителите на изложението ще са около 130 хил. души, или със 7% по-малко в сравнение с миналата година.

Пазарите Подобно на всички останали пазари, и тези на електроника също отчитат значително свиване. Свитите потребителски разходи доведоха до спад в продажбите на hi-tech продукти от около 27% в САЩ за периода 1 ноември - 24 декември 2008 г., показва статистиката на SpendingPulse. Продажбите на телевизори и лаптопи се развиват добре, но тази година нямаше нова продуктова категория, като GPS устройствата през 2008 г., която да даде енергия на пазара, коментират анализаторите от NPD Group. Прогнозите за 2009 г. не са никак розови - около 51% от участвалите в проучване на анализаторската агенция Forrester твърдят, че планират да съкратят разходите си за технологии във връзка с кризата. Около 63% от анкетираните 5 хил. души твърдят, че няма да си купят смартфона заради трудната икономическа ситуация, а 62% няма да се сдобит с ново GPS устройство заради негативното развитие на икономиката. Българските икономисти също твърдят, че сега не е точният момент за излишни харчове. Не си купувайте нови дрешки, не си купувайте нов телевизор, не си купувайте нова кола - тези неща не носят доходност, казва икономистът и бивш зам. министър-председател и министър на икономиката Александър Божков.

Промените И имайки предвид всички промени в пазарната конюнктура, съвсем логично е да очакваме и промени в продуктите, с които технологичните гиганти ще се опитат да съблазнят потребителите си. Показателно е вниманието, което получиха дебютиралите преди малко повече от година нетбукове. Макар и предназначени за потребители, които вече имат друг компютър, ниската им цена и компактни размери изстреляха продажбите им рязко нагоре. Още един факт, който направи впечатление през изминалата вече 2008 г., е Apple, която представи на пазара MacBook с цена под 1000 USD. Дали е случайно?

Източник: в-к Пари


(CC) Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат да се използват при условията на Криейтив комънс. Прочетете лиценза за повече информация.

За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив

Към главната страница


   

portal.bg | поща @portal.bg | ОБЯВИ | българо-английски онлайн речник | форуми | IPTV
Copyright
Disclaimer
за контакти
eXTReMe Tracker
veni.com
mitko.com