|
Европейската комисия предприема съдебни мерки срещу рекламната система Phorm (20-4-2009)
Европейската комисия изиска от Великобритания детайли относно използването на поведенческата рекламна система Phorm. Технологията е базирана на DPI (Deep Package Intersection) за проследяване на потребителското поведение в мрежата на интернет доставчиците. Получените резултати (посетени сайтове, теми на интерес и т.н.) изграждат анонимен индивидуален профил, който се "облъчва" с таргетирана реклама. Това е първата технология, която разчита на данни не от посетените сайтове, а от самите интернет доставчици.
През 2008 г. стана ясно, че Phorm е бил тестван от британския телеком BT (British Telekom). Информацията е била събирана в периода 2006 - 2007 г. без знанието на потребителите. Тогава въпреки вълната от обществени протести британските власти - лондонската полиция и националният ИТ регулатор (Information Commissioners Office), решиха, че технологията спазва законовата рамка на страната. Официалното становище гласеше, че използването на Phorm, макар и без категорично съгласие на потребителите, по-скоро може да им донесе полза, отколкото вреда.
Вивиан Рединг, еврокомисар по информационното общество и медиите, заяви, че случаят се наблюдава от края на 2008 г. и това е третото официално запитване към Великобритания. Ако до два месеца страната не проведе задоволително разследване относно рекламната технология, може да бъде призована пред Европейския съд и в крайна сметка принудена да промени законодателството си. В момента във Великобритания не се изисква категорично съгласие от страна на потребителите за използване на подобни технологии за профилиране. Достатъчно е да съществуват разумни основания, че такова има.
В официално изявление от страна на Phorm се твърди, че компанията е спазила всички законови изисквания и за разлика от повечето подобни рекламни платформи не пази потребителски профили.
"Технологии като онлайн поведенческата реклама са полезни за бизнеса и потребителите, но трябва да се използват по начин, който съответства на европейските закони", се казва в официално изявление на Вивиан Рединг. В момента Европейската комисия разследва методите за събиране и съхранение на лични данни онлайн.
Препечатано от в-к Дневник
(CC)
Тези статии (но само тези, които са собствено производство на Portal.bg или са от други сайтове със същия лиценз) могат
да се използват при условията на Криейтив комънс.
Прочетете лиценза за повече информация.
За нас | Реклами | Интернет - новини | Статии | Архив
Към главната страница
|
|
|